VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY, REKLAMAČNÍ ŘÁD a PODMÍNKY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Platné ode dne 27.11. 2023

Úvodní ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) se použijí pro softwarovou službu (dále jen “Služba“)určenou pro podpis PDF dokumentů (dále jen “Dokumenty”), sloužící k ověření identity uživatele při podpisu u příslušného dokumentu včetně možnosti tento podpis zpětně doložit/verifikovat na stránkách www.podpis-pdf.cz (dále jen „Portál“). Provozovatelem Portálu je Digital Payments CZ s. r. o., Smetanovo náměstí 106, Litomyšl, 570 01, IČO: 08198357(dále jen „Provozovatel“). Tyto VOP upravují práva a povinnosti Provozovatele a uživatele využívajícího služby Portálu (dále jen “Uživatel“).

Právní vztahy výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb. a ostatními souvisejícími předpisy.

Cílem Služby je

  • Umožnit Uživateli a zájemcům o službu odesílat smluvní dokumenty určené k elektronickému podepsání koncovým uživatelům, především prostřednictvím e-mailové komunikace.
  • Nabídnout Uživateli možnost vzdáleného přístupu ke smluvním dokumentům. Koncoví uživatelé se mohou seznámit se smluvními dokumenty a v případě souhlasu mohou v prostředí Služby využít volby autentizace, ověření identity a elektronického podpisu těchto dokumentů.
  • Zjednodušit a urychlit proces vzniku smluvního závazkového vztahu mezi uživateli Služby. Toto je dosaženo prostřednictvím vzdáleného přístupu ke smluvním dokumentům a následného elektronického podepsání, čímž se stává proces rychlejším, efektivnějším a snadnějším.
  • Dokončit proces podepisování a uzavření zaslaných smluvních dokumentů všemi uživateli v prostředí Služby, což zajistí plynulý a integrovaný proces od začátku do konce.
  • Ověření identity osob.
  • Umožnit bezpečné odeslání smluvních dokumentů všem uživatelům prostřednictvím emailových adres.

Vyúčtování a cena

Platné ode dne 27.11. 2023

Uživatel Služby se zavazuje zaplatit Provozovateli Služby jednorázově cenu za využití jednoho zaručeného podpisu pomocí Bank iD ve výši 15 Kč + 21% DPH.

Odměna za Služby dle těchto podmínek bude hrazena před využitím zaručeného/ých podpisu/ů prostřednictvím platební stránky Provozovatele.

Provozovatel Služby si vyhrazuje právo jednostranně upravit ceník služeb, například z důvodu rozšíření poskytovaných služeb.

Odpovědnost

Platné ode dne 27.11. 2023

V rámci poskytované Služby se ověřuje identita uživatele při podpisu příslušného dokumentu pomocí Bank iD SIGN, kterou poskytuje společnost BANKOVNÍ IDENTITA, a.s., IČ: 095 13 817, sídlem: Smrčkova 2485/4, Libeň, 180 00 Praha 8.

Bank iD SIGN je služba sloužící k podpisu dokumentů na úrovni zaručeného elektronického podpisu, která je poskytovaná v rozsahu ID uživatele, jméno a příjmení a e-mail.

V průběhu příslušné fáze procesu Uživatel, jehož identita má být ověřen pomocí Bankovní identity, přesměrována do svého internetového bankovnictví nebo srovnatelného systému své banky, kde má založený bankovní účet, za účelem ověření jeho Bankovní identity. Banka následně, potvrdí Provozovateli služby úspěšné ověření identity. Po dokončení ověření se Uživatel vrátí do aplikace, kde bude moci pokračovat v dokončování další fáze podepisování dokumentu.

Uživatel bere na vědomí, že Provozovatel může rozšířit možnosti ověření uživatele při podpisu příslušného dokumentu o další metody autentizace.

Uživatel a další osoby nejsou oprávněny použít Službu pro podpis dokumentu, jehož obsahem je právní jednání s hodnotou plnění převyšující 500 000 Kč vč. DPH. V případě opakujícího se plnění je rozhodující hodnota tohoto plnění za 4 roky.

Uživatel bere na vědomí, že Provozovatel neodpovídá za uložení Dokumentů po předání Uživateli.

Odpovědnost

Provozovatel nenese odpovědnost za případné chyby nebo jejich důsledky pro Uživatele nebo jiné osoby. Odpovědnost Provozovatele je omezena pouze na škody způsobené hrubou nedbalostí nebo úmyslným jednáním.

Odpovědnost Provozovatele za případné škody způsobené Uživatelem nebo jiné osobě nepřesáhne částku zaplacenou Uživatelem za předchozích 12 měsíců, nejvýše však 100 000 Kč.

Smluvní strany si vzájemně neodpovídají za ušlý zisk, nemajetkovou újmu ani ztrátu příjmů.

Provozovatel neodpovídá za obsah Dokumentů, zejména za soulad Dokumentů a/nebo s právními předpisy či ujednáním mezi uživateli.

Reklamační podmínky

Platné ode dne 27.11. 2023

Reklamace týkající se služeb poskytovaných Provozovatelem v rámci Portálu uplatní Uživatel:

  • a) e-mailem na e-mailovou adresu: office@digitalpayments.cz
  • b) poštovní zásilkou odeslanou na adresu Provozovatele Digital Payments CZ s. r. o., Smetanovo náměstí 106, Litomyšl, 570 01.

Součástí reklamace musí být identifikace Uživatele, podrobný popis reklamované vady služby Portálu či vzniklého problému včetně prinstcreenu či jiného řádného popisu chyb, chybových hlášení, atp. případných chybových hlášení. Uživatel je povinen poskytnout na vyžádání Provozovatele veškeré s reklamací související dokumenty, informace a údaje. Provozovatel není odpovědný za případná prodlení vzniklá v souvislosti s nedostatečnou součinností Uživatele.

Veškeré reklamace budou Provozovatelem posouzeny a zodpovězeny do 30 dnů od jejich podání. Pokud si však objasnění a vyřešení vyžaduje součinnost Uživatele či třetích osob, může být lhůta prodloužena o dobu, než bude požadovaná součinnost poskytnuta a veškeré s reklamací související dokumenty, informace a údaje vyhodnoceny.

V případě, že bude reklamace Provozovatelem vyřízena vrácením odměny za reklamované Služby, budou prostředky převedeny zpět na bankovní účet Uživatele, ze kterého byla příslušná odměna uhrazena.

Podmínky ochrany osobních údajů

Platné ode dne 27.11. 2023

Uživatel souhlasí se zpracováním svých osobních údajů, které zadal do Portálu.

Provozovatel zpracovává a užívá údaje Uživatelů, jež mu byly poskytnuty. Předmětné údaje nesmí být zpřístupněny ani poskytovány třetím osobám, s výjimkou:

  • a) zpřístupnění zaměstnancům Provozovatele,
  • b) Koncovým příjemcům plnění, s nimiž má Provozovatel uzavřenou písemnou smlouvu o zpracování osobních údajů,
  • c) případů, kdy to bude nezbytné ke splnění zákonné povinnosti,
  • d) osobám provozujícím systémy autentizace uživatelů.

Osobní údaje Uživatelů zpracovává Provozovatel po dobu nezbytnou k plnění závazků dle těchto VOP a povinností stanovených zákony.

Uživatel bere na vědomí, že má vůči Provozovateli právo:

  1. na přístup k osobním údajům,
  2. na opravu nepřesných nebo nepravdivých osobních údajů, dále práva
  3. požadovat vysvětlení v případě podezření, že zpracováním jejích osobních údajů je narušena ochrana jejího osobního a soukromého života nebo že osobní údaje jsou zpracovávány v rozporu s právními předpisy,
  4. požadovat nápravu situace, která je v rozporu s právními předpisy, zejména formou zastavení nakládání s osobními údaji, jejich opravou, doplněním či odstraněním,
  5. obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů,
  6. na výmaz osobních údajů, nejsou-li již osobní údaje potřebné pro účely, pro které byly shromážděny či jinak zpracovány, anebo zjistí-li se, že byly zpracovávány protiprávně,
  7. na omezení zpracování osobních údajů,
  8. právo na přenositelnost údajů a
  9. právo vznést námitku, po níž zpracování jejích osobních údajů ukončí, neprokáže-li se, že existují závažné oprávněné důvody pro zpracování, jež převažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, zejména, je-li důvodem případné vymáhání právních nároků.

Zpracování osobních údajů za účelem marketingu

Zadáním pole Uživatel souhlasí se zpracováním osobních údajů také za účelem nabízení dalších služeb provozovatele webu podpis-pdf.cz. Uživatel souhlasí s možným kontaktováním písemně, telefonicky nebo elektronicky. Ostatní pravidla pro nakládání s osobními údaji jsou shodná s výše uvedeným.

Pravidla pro marketingovou komunikaci

Uživateli jsou jsou zasílány obchodní a marketingové zprávy na základě jeho předchozího zájmu a produkty související s tímto zájmem. Uživatel nebude zahlcován informacemi. Nikomu jinému vaše osobní údaje pro marketingové účely nepředáváme.

Závěrečná ujednání

Platné ode dne 27.11. 2023

Dozor nad dodržováním práv spotřebitele, je-li jím klient vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz). Osoba v postavení spotřebitele je v případě sporu s provozovatelem oprávněna požadovat jeho mimosoudní řešení. Návrh na mimosoudní řešení sporu podle ustanovení § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, podává spotřebitel k České obchodní inspekci. Další dozorovou činnost vykonává Česká národní banka.

Smluvní strany jsou povinny řešit vzájemné spory smírnou cestou. Pro řešení soudních sporů jsou příslušné soudy v České republice, jejichž věcná a místní příslušnost bude určena dle českých procesních předpisů. Rozhodným právem je právo České republiky. Volba rozhodného práva byla učiněna dle předpisů práva českého.

Provozovatel je oprávněn kdykoliv jednostranně provést změnu VOP.

Pokud se jakékoliv ustanovení těchto VOP stane nebo bude určeno jako neplatné nebo nevynutitelné, pak taková neplatnost nebo nevynutitelnost neovlivní platnost nebo vynutitelnost zbylých ustanovení VOP. V případě možnosti odlišného výkladu některého ustanovení je správný takový výklad odpovídající v maximální možné míře dovolené právními předpisy rozumnému účelu ustanovení podrobeného takovému výkladu.